Turizm ve sağlık yazılımları üreten ve bir yıldır teknokent firması olduğu için Ar-Ge desteği alan Talya, özellikle turizm yazılımlarıyla yurtdışına açılacak. Talya Bilişim, Antalya Akdeniz Üniversitesi Teknokenti’nde 2004’te kurulan, Ankara, İstanbul ve İzmir’de 41 bayisi bulunan turizm ve sağlık sektörlerine yazılım üreten bir şirket. Kendilerinden bilgi aldığımız Talya Bilişim Genel Koordinatörü Nilüfer Leblebicioğlu, 2006’da yurtdışına açılacaklarını ve cirolarının ciddi bir yüzdesini yurtdışından sağlayacaklarını belirtti. Leblebicioğlu, 12 yıl önce Windows ortamında yazılan ilk otel yazılımı olan ve 1.137 turizm tesisinde kullanılan Elektra’yı geliştirdiklerini, son 2 yıldır da Medisoft Hastane Yönetim Sistemi yazılımı ürettiklerini bildirdi. Türkiye’nin en büyük yatak kapasitesine sahip ilk beş firmasından Riva, Joy ve Pegasus’un Elektra kullandığını anımsatan Leblebicioğlu, 5 yıldızlı tesis sayılarının 160 olduğunu söyledi. Leblebicioğlu, birçok üniversite ve turizm meslek yüksek okulunda ders olarak okutulan Elektra’nın, Girne Amerikan Üniversitesi’nde de seçmeli ders olacağını açıkladı. Turizm yazılımlarının Türkiye’de 1.143 kullanıcısı olduğunu anlatan Leblebicioğlu, “Türkiye’de bu yaygınlıkta kullanılan başka bir program yok” dedi. Elektra’nın zincir oteller için merkezi yönetim sağladığını, bilgi girişi ve zaman kaybını azaltıldığını vurgulayan Leblebicioğlu, değişik yerlerdeki otellerin tek bir çatı altında toplandığını, merkezi satın almanın gerçekleştirilebildiğini, geleceğe yönelik hedef ve planlamaların tek noktadan yapılabildiğine dikkat çekti. Web üzerinde geliştirilen raporlama sistemiyle otellerdeki doluluk, günlük gelir gibi bilgileri konsolide olarak izlenebiliyor. Yazılımlarının esnek olmasının önemli bir tercih nedeni olduğunun altını çizen Leblebicioğlu, “Bir paket program ama her gidilen kuruma göre programın ana çatısı bozulmadan birtakım gerekli değiştirmeler ve ilaveler yapılabiliyor. Sektörde Tayla ile aynı işi yapan ciddi 3-4 rakip var” diye konuştu. “Hedef Avrupa ve Ortadoğu” Elektra’nın, 2005’te İngiltere, Bakü ve ABD’de kullanıldığını anlatan Leblebicioğlu, 2006’da var olan ürünleri çeşitlendireceklerini, 18 olan program modül sayısını 20-22’ye çıkaracaklarını ve özellikle turizm yazılımlarıyla yurtdışına açılmayı hedeflediklerini açıkladı. Halen ABD’de ve Almanya ile bağlantıları olduğunu bildiren Leblebicioğlu, bu yıl cirolarının ciddi bir yüzdesini yurtdışından sağlamayı planladıklarını ve Ortadoğu ülkeleri, Birleşik Arap Emirlikleri’nin cazip göründüğünü vurguladı. “Amacımız yurtdışındaki teknolojileri alıp Türkiye’de uygulamak değil. Teknoloji geliştirmek ve geliştirdiğimiz tasarımları yurtdışına götürerek Türkiye’nin adını duyurmak istiyoruz” diyen Leblebicioğlu, teknokent firması oldukları için bir yıldır aldıkları Ar-Ge desteği sayesinde büyük atılım gerçekleştirdiklerine işaret etti. Leblebicioğlu, ihracat konusunda da destek almaya çalıştıklarını, alternatifleri araştırdıklarını, Kosgeb desteklerinden uygun olanlarını kullanacaklarını belirtti. Hacettepe ve İbni Sina hastanelerinde kullanılan Medisoft, uluslararası bilimsel hastalık kodlarıyla çalışırken, digital hastane cihazlarına bağlanıp veri alışverişi yapabiliyor ve iyi bir muhasebe sistemiyle destekleniyor. Bir hastanenin hasta kabulünden muayeneye, laboratuardan muhasebeye kadar 18 değişik programı entegre olarak web üzerinde görüntüleyebilen ve Emekli Sandığı, SSK, özel sağlık kuruluşları, sigorta ve bankalarla on-line provizyon alıp verebilen Medisoft, İstanbul Özel Özkan Hastanesi’nde, Antalya ve Burdur Dünya Tıp Merkezleri, İzmir Çınar ve Gümüşkan, Özel Bodrum ve Kuşadası hastanelerinde kullanılıyor. Sektörde krizden sonra katma değerli hizmet üreten firmaların çok belirgin atılım yaptığını düşünen Leblebicioğlu, “Yazılım ürettiğimiz için biz daha şanslıyız. Çünkü ortaya çıkardığınız ürün doğru tespitlerle yapıldıysa diğerlerinin arasında kolaylıkla sıyrılıyor. Katma değerli hizmet üretenler iyi işler yapıyor” dedi.
Bize Ulaşın